Forbrugerret

Som forbruger er det vigtigt at kende sine juridiske rettigheder. Forbrugerforhold er noget vi stifter bekendtskab med hver eneste dag. Når vi for eksempel køber noget i en butik eller på nettet er vi pr. definition forbrugere.

Vores status som forbruger giver os en særlig beskyttelse, som vi kan nyde godt af. Har du f.eks. købt et tv, en bil, et køleskab eller andet, og du kommer hjem og finder ud af at der er en fejl ved det købte produkt, kan det være en fordel for dig at vide, hvilke rettigheder du har.

  • Vidste du, at du som forbruger for eksempel har retten til at vælge at få leveret en ny genstand frem for at skulle tage imod sælgerens tilbud om reparation?
  • Vidste du, at du altid har ret til at reklamere over fejl ved det købte produkt i 2 år efter købet? 
  • Vidste du, at når du køber varer over internettet, så har du altid 14 dages fortrydelsesret på dit køb?

Hvad kan vi hjælpe med?

Hos Legal Aid – Retshjælp i Danmark kan vi for eksempel hjælpe dig hvis du er i tvivl om hvilke rettigheder eller pligter du har efter at have købt et produkt eller en vare som viser sig at have en fejl. Har du andre generelle spørgsmål eller problemer vedrørende en handel, så kan vi også hjælpe dig.

I en hvilken som helst situation omfattet af forbrugerretten, giver vi dig gratis juridisk rådgivning.

Kontakt os i dag

Ring til os på tlf. 32 21 90 95